lørdag, marts 03, 2007

Unødige komplikationer forbundet med konsekvenser af konsekvenser

Er der nogen der kender det der med, at det bare kunne være skide sjovt at lave en vandglidebane på køkkengulvet eller rømme bankkontoen til fordel for en helkropsoplevelse af en shoppingtur eller - i mit tilfælde - for eksempel tygge sin mad, selvom man ikke må?

Jeg kender det!

Jeg kender nu også mig selv godt nok til at vide, at jeg altid tænker alle mulige komplikationer forbundet med at lave vandglidebaner igennem i forvejen. Eller det vil sige. Jeg tænder for vandhanen, lader det løbe, og så tænker jeg mig om:

Man kan lave vandskader med sådan en bane, seriøse vandskader. Man kan miste et okay godt hej-på-trappen-forhold til underboen. Man kan i værste fald brække hoften midt i en piuette, eller falde lige på snuden og slå nyligt kæbebrud til legoklodser!

Alt imens con og pro tænkes igennem er køkkengulvet fyldt op, og jeg står sku fandeme og dypper tæerne, selvom jeg ved der venter hoftebrud og mug i træværket!

Sikke noget. I går trak jeg svaberen frem i sidste øjeblik, lige før det blev rigtig rigtig sjovt, og de eneste konsekvenser jeg må se i øjnene i dag, er marcipan og chokoladesnask i sengen fra det marcipanbrød, som jeg tyggede - med tungen!- og en promille på King George.

Pt overvejes konsekvenser af ikke at tænke i konsekvenser, men bare have det sjovt!

Ingen kommentarer: