onsdag, april 12, 2006

Jeg elsker kun dig

Min tro følgesvend forladt mig. Snart 4 år har vi været sammen, og så pludseligt, en lørdag aften klokken halv et på Frederiksborggade, skrider han bare fra mig! Går hjem med en eller anden dulle, som har kælet lidt for låsen eller strøget ham blidt over ringeklokken. Min bordeaux-farvede redningsmand, som har fragtet mig i alt salgs vejr, på alle tider af døgnet, er borte. Måske han ikke kunne leve med det vilde københavnerliv - det faktum at hans plads de sidste 3 måneder har været på fortorvet, i regnvejr, jævnligt pisset på at store knurrende gadekryds eller væltet omkuld af den daglige dominoeffekt blandt de andre cykler. Jeg er så ked af det. Men prøvede at gøre det godt igen, efter han var begyndt at ruste, og jeg havde trådt ham i stykker gennem vinteren. Lækker makeover - og endda hos Jupiter-cykler. Ny kæde, nye gear, masser af smørelse - og ikke til en helt billig penge!
Kom tilbage nu! Jeg kan ikke lægge øjne på andre cykler uden at tænke på dig! Ingen har den samme klang i klokken, det samme tråd i pedalen, det samme strømlinede design. Du er mit et og alt! Hvis du fortryder venter jeg med åbne arme, og jeg lover at parkere dig omme i gården under halvtaget fra nu af!

1 kommentar:

ully sagde ...

Tænker straks på ibens og sangen om den blå cykel :)