lørdag, januar 13, 2007

Karaktersnobberi

Så, nu har jeg læst alt igennem én gang, og jeg tror ærligt talt, det bliver den eneste.

Det kan godt være lidt belastende at være én af de sidste, som skal op til eksamen, for så har man rigeligt med tid til at overanalysere alle andres resultater. Jeg havde egentligt bestemt, at et 8-tal ville være helt ok og ikke skade mit ego alt for meget. Kan godt erkende, at oplæsning ikke er min allerstærkeste side.

Men nu har jeg erfaret, at anstrengende, slet ikke forberedt, luftsnakker af en fyr fra min klasse har fået 8. Og han havde ikke engang teksterne med til forberedelse, men måtte låne af en klassekammerat i sidste øjeblik.

Jeg har læst i to uger. Jeg har lavet specielle eksamensnotater. Jeg er også kommet til at hidse mig så meget op over mit selvvalgte oplæsningsstykke, at jeg har tudet foran min læsegruppe.
Hvis jeg får 8..... Ej, det gider jeg slet ikke at tænke på.

Det er godt at jeg snart skal have togskinner på tænderne, så jeg får noget reelle problemer at bekymre mig over....

Ingen kommentarer: